NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Weten waar materieel draait en hoeveel het draait

Weten waar materieel draait en hoeveel het draait

De onduidelijkheid rondom stikstof en PFAS speelde importeur van scrap- en demolitiontools DemTech in de afgelopen maanden behoorlijk parten vertelt Arthur Polak. “De huur en inhuur van uitrustingsstukken liepen fors terug omdat bij veel bedrijven het werk wegviel. Gelukkig profiteerden we in België nog wel van de 20% investeringsaftrek die daar gold.” DemTech richtte de aandacht daarom vooral op het bedrijfsonderdeel ATS dat hard aan de weg timmert met GPS trackers, track en trace diefstalbeveiliging en draaiuurregistratie.

“Het ontwerpen van en goed GPS-systeem dat werkt en waar je als sloopbedrijf of aannemer echt wat aan hebt is tijdrovend”, legt Polak uit. “Er zijn nogal wat parameters waar je aan moet draaien voordat je over de juiste data beschikt. Maar ik durf wel te zeggen dat het ons en onze partner, waar we ATS mee hebben ontwikkeld, is gelukt.”
ATS levert GPS-trackers die meer doen dan het lokaliseren van materieel en uitrustingsstukken. “Natuurlijk is het prettig als je weet waar je spullen zich bevinden en dat is een functie waar ook veel vraag naar is. Maar het is nog veel handiger als je ook weet hoeveel draaiuren er mee gewerkt is. En dat kan dus ook met onze trackers.”

Onderhoud voorspellen

Polak schetst dat het met de ATS tracker mogelijk is om onderhoud aan materieel en uitrustingsstukken te voorspellen. “En dat is fijn als je een klus ergens ver weg hebt. Stilstand door falend equipment ligt 9 van de 10 keer aan het onderhoud, maar zonder concrete inzage van data valt dit niet uit te sluiten. Door deze inzichten aan te bieden in een persoonlijke online omgeving is er minder stilstand, minder onnodige transporten dus minder (onnodige) inhuur van materieel.” De ATS trackers zijn niet alleen draadloos, ze werken ook nog eens op een ingebouwde oplaadbare accu. “Een volle accu gaat zeker 5000 zendingen mee, afhankelijk van het aantal zendingen dat je instelt is dat een jaar of drie.”
Speciaal voor de trackers ontwierp ATS een heavy duty behuizing die zorgt voor bescherming van de GPS-module in (extreem) zware omstandigheden. Die behuizing ziet er bovendien niet uit als een elektrisch onderdeel, maar eerder als een aanslagblok. “Kwaadwillenden zullen hem dus niet snel herkennen als GPS tracker”, aldus Polak.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details