NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
TOMRA presenteert haar nieuwste producten en de toekomst van recyclage op de EuroShop

TOMRA presenteert haar nieuwste producten en de toekomst van recyclage op de EuroShop

Bekijk de nieuwste recyclage innovaties voor retailers op ‘s wereld grootste retailbeurs in Düsseldorf van 16 tot en met 20 februari.

Tijdens de EuroShop staan de toekomstige kansen en de impact van recyclage in de schijnwerpers op de stand van TOMRA, wereldwijde marktleider op het gebied van leeggoedterugname en recyclage. TOMRA streeft ernaar om de recyclage van drankcontainers voor retailers nog makkelijker te maken door middel van nieuwe technologieën en leeggoedautomaten.

“Sinds de laatste EuroShop in 2017 is het bewustzijn omtrent plasticvervuiling enorm gestegen en is de wereld wakker geworden voor de crisis rond plasticafval. Door de verkoop van drankverpakkingen en de terugname voor recyclage, spelen retailers de meest zichtbare en vitale rol in het recyclageproces ”, zegt Harald Henriksen, directeur van TOMRA Collection Solutions.

“Tijdens EuroShop 2020 ligt onze focus op hoe we recyclage kunnen inzetten voor retailers, om de positieve impact ervan voor hun klanten, hun bedrijf en de planeet te maximaliseren. We willen niet alleen kijken naar wat recyclage vandaag betekent, maar ook naar de mogelijkheden voor wat het in de toekomst kan zijn.”

TOMRA biedt terugname oplossingen voor ‘Clean Loop Recyclage’ van lege drankverpakkingen, met name in markten met statiegeldwetgeving waar retailers vaak flessen en blikjes terugkrijgen voor recyclage. Clean Loop Recyclage betekent dat drankverpakkingen weer in nieuwe flessen en blikjes kunnen worden omgezet, waardoor de afhankelijkheid van grondstoffen wordt verminderd en drankverpakkingen uit onze oceanen, straten en stortplaatsen worden gehouden. Samen met de consument zamelt TOMRA elk jaar 40 miljard drankverpakkingen in voor hergebruik en recyclage in meer dan 60 landen.

Recyclage innovaties op het gebied van techniek, software en service

TOMRA brengt op de EuroShop haar nieuwste innovaties in leeggoedautomaten onder de aandacht, met het oog op meer recyclerende consumenten aan te trekken en dit door een aangenamere recycling ervaring.

  • De gloednieuwe TOMRA R1 maakt zijn beursdebuut op de EuroShop. Met deze leeggoedautomaat kunnen recyclers meer dan 100 lege drankverpakkingen in één keer in de automaten invoeren in plaats van telkens stuk voor stuk. Het biedt een handiger en gebruikersvriendelijkere recyclageervaring die tot vijf keer sneller is dan automaten met een enkele invoermogelijkheid. Neem deel aan een presentatie over het aantrekken van klanten met deze geweldige recyclageervaring en een demonstratie van TOMRA R1, op de stand van TOMRA op zondag 16 februari om 15.00 uur.
  • Een ander getoond concept is de nieuwe TOMRA M1-automaat met een kleine voetafdruk, speciaal ontworpen voor kleinere winkels. De oplossing is compact en betaalbaar, maar heeft toch genoeg capaciteit voor de inname van drie verschillende soorten drankverpakkingen.
  • De myTOMRA app voor consumentenbetrokkenheid breidt zijn bereik uit. Gebruikers kunnen nu met hun mobiel een QR-code scannen die op het scherm van de automaat wordt weergegeven, in plaats van via een fysieke barcodelezer op de automaat. MyTOMRA maakt deel uit van de TOMRA-portfolio van digitale producten en stelt consumenten in staat om in te loggen bij een persoonlijke recyclagesessie, hun dichtstbijzijnde leeggoedautomaat op een kaart op te zoeken en hun recyclageprestaties bij te houden.
  • TOMRA zal ook haar nieuwste ontwikkelingen op het gebied van service laten zien, met name hoe TOMRA grote data analyses gebruikt om leeggoedautomaten harder en langer voor retailers te laten werken. Proactieve service en maximale uptime zorgen ervoor dat retailers zich kunnen concentreren op wat voor hen het belangrijkste is: hun klanten.

 

TOMRA Talks: de toekomst van recyclage

TOMRA zal inzichten in de industrie onthullen en de toekomst van recyclage in haar nieuwe TOMRA Talks-serie bespreken. In korte presentaties op de stand zullen TOMRA-experts en haar externe gemeenschap van opinieleiders en partners innovaties en ervaringen bespreken die recyclage tot een winst voor consumenten, bedrijven en het milieu maken. (Bekijk tomra.com/euroshop2020 voor de volledige agenda.) Enkele van de sprekers zijn:

  • Stefan Ranstrand, President & CEO van TOMRA, over de samenwerkingen tussen bedrijven om plastic zwerfafval te bestrijden
  • Christin Håland, Project Manager bij het Rode Kruis en Lisa Kristiina Mølmen, Chief Business Development Officer bij The Recyclage Lottery, over de recyclage loterij en de impact van de retail op het grotere geheel
  • Clarissa Morawski, CEO van Reloop Platform, over wat het Single-Use Plastic Directive betekent voor retailers
  • Emily Penn, Co-founder van eXXpedition, over de toename van de plastic soup
  • Manuel Tessloff, CEO van ReAct, over the Internet of Things en de digitale samenwerking in de retailomgeving

 

In de EuroShop Retail Technology Stage kunnen retailers inzicht krijgen in het gebruik van gegevens van winkelapparatuur om de klanttevredenheid en omzet te verhogen, in een presentatie door Steve Mellbye-Stølen, productmanager SaaS & Applications bij TOMRA Collections Solutions. (Zondag 16 februari, 12: 40-1: 00 uur.)

Ontmoet TOMRA op EuroShop

Bekijk TOMRA-technologieën en -oplossingen in actie op de EuroShop door de stand van TOMRA Collection Solutions te bezoeken in hal 7A, standnummer B07. Verzend het boekingsformulier op tomra.com/euroshop2020 om een ​​commerciële of mediabijeenkomst te plannen.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details