DEVAGRO N.V. uit Waregem heeft uit handen van Dominique Coryn, accountmanager bij De Bruycker-Kemp, de sleutels van een Kobelco SK550D-LC afbraakmachine in ontvangst genomen. De eerste Kobelco SK550DLC-10 sloopmachine die in Europa is verkocht. Afgeleverd met een OKADA TS-W650XCV CROSS CUTTER demolition ijzerschaar. Een ijzersterke combinatie!
In thuisland Japan is Kobelco al jarenlang onbetwist marktleider op het gebied van high-reach demolition sloopkranen. Kobelco heeft naast deze SK550DLC een SK400D en sinds kort ook een SK350D in haar programma. Deze krachtpatsers zijn speciaal voor zwaarder sloopwerk gebouwd en blinken uit in degelijkheid en betrouwbaarheid.
Wat deze nieuwe SK550DLC-10 bijzonder maakt is de sloopgiek. De giek, met een bereik van circa 28 meter, beschikt over het revolutionaire en gepatenteerde NEXT-koppelingssysteem. Uniek is de constructie van de sloopgiek zelf en dan in het bijzonder de dubbele cilinders aan de zijkant van de hoofdgiek naar het tussenstuk. Dit maakt de Kobelco sloopmachine zeer krachtig en maakt het mogelijk nauwkeurig en gecontroleerd met een zwaar uitrustingsstuk te werken. Tussen deze dubbele cilinders komt nog de cilinder van het tussenstuk naar de stick. Deze cilinders kruisen elkaar. Dit maakt de sloopgiek van deze 63-tons sloopkraan uniek. Het heeft echter nog een belangrijk voordeel, en wel dat de transporthoogte zeer laag blijft. Dat is bij veel fabrikanten een probleem. Het tussenstuk bepaalt in grote mate de transporthoogte. Kobelco heeft dit middels het NEXT-systeem uiterst innovatief opgelost. De maximale transporthoogte van de sloopgiek komt net boven de 2 meter.
De Kobelco’s zijn ontwikkeld voor het zware sloopwerk en een lange levensduur en staan bekend om hun degelijkheid. Vanzelfsprekend is de cabine kantelbaar. Wat zeker niet mag ontbreken is een robuuste cabinebescherming, die de machinist moet beschermen tegen vallend puin, met daarbij extra sterk gelamineerd veiligheidsglas. Daar waar zowel het bovenraam als voorraam bij elkaar komen bevinden zich geen hinderlijke stijlen en wordt het zicht naar boven totaal niet belemmerd. Op het ballast is een camera gemonteerd. De beelden zijn zichtbaar op het multifunctionele display. Aan de zijkant zijn eveneens extra camera’s gemonteerd. Het beeld hiervan wordt weergegeven op een apart scherm in de cabine.
Zowel de rijmotoren als zwenkmotor hebben extra zware beschermplaten gekregen. Het hydraulische mechanisme dat zorgt voor het in- en uitschuiven van de onderwagen is voorzien van zware beschermkappen dat de cilinders beschermt tegen vallend puin of uitstekend betonijzer. Voor stofbestrijding zijn er leidingen en sproeiers op de giek gemonteerd. De waterleiding heeft een apart aftapcircuit, zodat het water na het sloopwerk weg kan lopen.
De Kobelco SK550DLC-10 maakt gebruik van een 6-cilinder Hino P11C-VN, die voldoet aan de Stage IV normen. Deze biedt een vermogen van 271 kW/363 pk bij 1.850 toeren. De pompen leveren elk een variabele opbrengst van 370 l/min.
Over DEVAGRO N.V.
Reeds 30 jaar is DEVAGRO nv uit Waregem een kwalitatieve speler voor zowel openbare als private projecten voor klanten die voornamelijk zijn gesitueerd in Vlaanderen, maar ook in Brussel en Wallonië. Naast afbraak en infrastructuurwerken is DEVAGRO ook actief in het groot grondverzet. Door continu te investeren in zowel mensen, als in een innoverend machinepark, slaagt DEVAGRO er in om uw project op de meest ecologische en duurzame manier uit te voeren tegen marktconforme prijzen. Vraag vrijblijvend een prijs aan voor al uw afbraakwerken tot een hoogte van 30 m.