NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Lybover maakt sollicitanten het leven moeilijk (Maar dat kan hen wél een job opleveren!)

Lybover maakt sollicitanten het leven moeilijk (Maar dat kan hen wél een job opleveren!)

Die ‘niets-is-onmogelijk’ mentaliteit moet ook stevig tot uiting komen in alle HR-communicatie, en dus lanceerde Lybover de ‘Onmogelijke Sollicitatie’-campagne. Een campagne die in het oog springt, want de krapte op de West-Vlaamse arbeidsmarkt laat zich ook voelen bij Lybover, de familiale bedrijvengroep met vestigingen in Waregem en Brugge.

Onmogelijk’ DNA?

“Het DNA van onze ingenieurs, technical designers, monteurs en productiemedewerkers maakt dat ze het woord ‘onmogelijk’ simpelweg niet kennen”, steekt Filip Boels, CEO van Lybover van wal. “Om dat bijzondere DNA ook voor de volgende generatie te vrijwaren en zelfs nog te versterken, is Lybover op zoek naar een aantal ‘onmogelijke kandidaten’. En dat zowel op projectniveau als op productie-, montage-, sales- en supportniveau”, vervolgt Hans Boels, samen met broer Filip, CEO van Lybover. ‘Onmogelijke kandidaten’, die Lybover wil vinden tijdens de ‘Onmogelijke Sollicitatie’.

De onmogelijke sollicitatie

Met een interne en externe campagne, waarbij ook de eigen medewerkers nauw betrokken zijn, legt Lybover vandaag potentiële witte raven het vuur aan de schenen. Lybover lanceerde intern een oproep naar alle medewerkers om te getuigen over de meest onmogelijke opdracht die ze hadden gekregen van een klant. De inzendingen liepen snel binnen. Vervolgens namen de collega’s ook zelf een actieve rol op in de creatie van de campagne. De acteurs die je ziet in de campagnevideo zijn eigen medewerkers.

Wervelende projecten

De bijgevoegde clips en documentatie geven een idee van wat de kandidaten in de video allemaal te wachten stond. Het lijkt wel een aflevering van De Mol: technologische hoogstandjes, multitasken, beslissingen nemen onder hoge tijdsdruk en tegelijkertijd hartslag en ademhaling perfect onder controle houden. Want voor wie daar niet in slaagt, is de opdracht meteen afgelopen.

35 aanwervingen als uiteindelijk doel

Met deze opvallende campagne, die uiteindelijk een metafoor is voor de uitdagende afwisseling van een innovatieve job bij Lybover, wil het bedrijf zo snel mogelijk 35 nieuwe FTE’s aanwerven op een bestaand werknemersbestand van 200. Aanwervingen die essentieel zijn voor de verdere groei. “We dragen deze campagne dan ook graag op aan al onze medewerkers die in vaak onmogelijk drukke omstandigheden, dag na dag, het onmogelijke helpen waarmaken”, besluiten CEO’s Hans en Filip Boels.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details