NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Elektrisch aangedreven brekers, zeefmachines en stackers via aansluiting op het stroomnet of door één enkele motorunit
Keestrack ontwikkelt al jaren de meest brandstofvriendelijke breek- en zeefmachines.

Elektrisch aangedreven brekers, zeefmachines en stackers via aansluiting op het stroomnet of door één enkele motorunit

De toekomst van onze wereld wordt steeds belangrijker. Keestrack als fabrikant draagt hier zijn steentje aan bij. Zo ontwikkelt ze al jaren de meest brandstofvriendelijke breek- en zeefmachines. Van oudsher wordt er gebruikt gemaakt van een lastafhankelijk hydraulisch systeem. Keestrack was één van de eerste fabrikanten die in 2012 met de diesel/elektrisch aangedreven C6 fijnzeef op de markt kwam.

Al snel volgde de percussie- en kaakbrekers en de grotere zeefmachines. Hoe zwaarder de machine, hoe groter de brandstofbesparingen zijn. Een logische keuze dus.  Momenteel is ongeveer 90% van het productgamma van Keestrack in e-versie als optie verkrijgbaar. Sommige grote machines zijn enkel en alleen in e-drive beschikbaar.

Keestrack introduceerde een aantal jaar geleden al de drop-off-motoreenheid die naast de machines geplaatst kan worden om alle machines te voorzien van stroom.

Bespaar door te combineren

De e-drive mobiele breek- en zeefmachines hebben als voordeel dat ze zeer flexibel inzetbaar zijn. Zo kunnen ze op netstroom aangesloten worden waardoor ze zeer kostenefficiënt zijn. Echter, ze kunnen ook in een productietrein gekoppeld worden waarbij de grotere machine de kleine machine(s) van stroom voorzien zonder emissies te genereren. Als er geen elektriciteitsnet aanwezig is, kan de motoreenheid van de breker of zeef, die bestaat uit een diesel motor en generator, genoeg elektriciteit produceren om een hele productietrein te voorzien van stroom. Dit levert een aanzienlijke besparing in brandstof op. Vergeleken met conventionele diesel-hydraulische machines besparen diesel-elektrisch aangedreven installaties direct tot 40% brandstof. Bij het werken in productietreinen kan het toerekenbare brandstofverbruik zelfs met 70% afnemen wanneer de hybride zeefinstallaties direct worden aangedreven via de stekkervoeding van de geconnecteerde dieselelektrische breker. Bij aansluiting op het net zijn de besparingen nog groter (afhankelijk van de lokale elektriciteitsprijs), aangezien zowel de operationele kosten als de onderhoudskosten drastisch zullen dalen. Omdat de e-aangedreven Keestrack-apparatuur kan worden gevoed door het elektriciteitsnet, ofwel door de motoreenheid, introduceerde Keestrack een aantal jaar geleden al de drop-off-motoreenheid die naast de machines geplaatst kan worden om alle machines te voorzien van stroom.

Motor op rupsen

Om dit potentieel ten volle te benutten, biedt Keestrack vandaag naast de e-aangedreven uitrusting ook als eerste motoren op rupsen aan. Met deze rupsmotor/generatorunits kunnen meerdere elektrische brekers, zeefmachines en stackers direct van stroom voorzien worden als er geen netstroom beschikbaar is. Zo komen de economische voordelen van de complete productietrein volledig tot hun recht en kunnen Keestrack mobiele brekers en zeven ook zonder motorunit verkocht worden in de toekomst.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details