NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
De aantrekkingskracht van Hollandse ­magneten
Magneet op een Caterpillar kraan.

De aantrekkingskracht van Hollandse ­magneten

Of het nu staalfabrieken, bergingsbedrijven of sloop- en recyclagebedrijven zijn en of het nu om elektromagneten gaat of op maat gemaakte exemplaren. Rob Krebs begon het bedrijf ruim dertig jaar geleden, na een eerdere carrière in de sloop van schepen. 

Zo sloopte Krebs met zijn bedrijf de Herald of Free Enterprise, de veerboot die in 1987 voor de kust van Zeebrugge verging. Door dat werk had de Rotterdamse ondernemer al goede contacten met staalfabrieken. “Ik verkocht daarnaast ook al veel magneten als service. Toen ik besloot dat ik minder op reis wilde zijn voor mijn werk vanwege mijn gezin heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben K.W. Supply begonnen. Puur en alleen gericht op magneten.” Hij begon op een zolderkamertje maar heeft K.W. Supply in de decennia daarna uitgebouwd tot een wereldspeler die de schroot-, staal- en recyclage-industrie van enorm krachtige magneten voorziet. De door K.W. Supply ontworpen, geproduceerde en gemonteerde magneten vind je ondertussen over de hele aardbol. Staalbedrijven als Tata Steel en ArcelorMittal bestellen elektromagneten van 20 ton eigen gewicht om hun ovens te voeden, alle bergingsbedrijven ter wereld werken met onderwatermagneten en speciale magneten waarmee explosieven geruimd kunnen worden uit Rotterdam, maar ook de kleinere recyclagebedrijven hebben magneten van K.W. Supply op hun kranen. “Voor die laatste groep leveren we eigenlijk altijd direct aan de kranenfabrikanten als Caterpillar en PLM”, vertelt Krebs uit. “Maar net zo goed maken we magneten op maat. Ook die gaan de hele wereld over: naast Nederland en België naar Noord-Amerika, Colombia, Puerto Rico, Venezuela, Thailand, Rusland, Turkije, Griekenland, Bulgarije, Finland, Duitsland en Denemarken.”

Productie van een bovenbandmagneetscheider.

Graafbakken

Verder ontwerpt, bouwt en installeert K.W. Supply magnetische graafbakken, die tijdens het laden van de breker met beton, de grote staaldelen uit het beton scheiden. De breker kan hierdoor optimaal produceren en de schade aan de breker verminderen. Voor de afvalbranche levert het bedrijf Eddy Current Scheiders (ECS), die zijn ontworpen om non-ferro metalen te scheiden uit afvalstromen. Zelf vliegt Krebs dan niet meer de hele wereld over, zijn monteurs doen dat wel. “Overigens zijn dat allemaal zeer gespecialiseerde monteurs”, vertel Krebs. “Als ik een magneet verkoop voor een Caterpillar opbouw, dan laat ik de montage alleen door een Caterpillar monteur doen. Mijn jongens komen namelijk op zulke afgelegen plekken, dan wil je niet een keer terug moeten omdat er iets niet goed is. We leveren alleen goede producten, geen mooie praatjes. Onze kracht is ons specialisme. En dat we een echt Rotterdams no-nonsense bedrijf zijn. We doen wat we beloven en dan hoef je nooit achterom te kijken.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details